>Fashionary’ den Silüetler ve Çizimler

>

cizimler
Daha önce çizimlerimi yazdığım yazımda olduğu gibi hala stilistlik-moda tasarımı gibi bölümlerinin eğitiminin alınması gerektiğine inanıyorum, şimdilik bu bütçeyi ayıramasam da hep aklımda, inşallah bir gün…
Ayrıca herkes ilgisi olan konuda, daha doğrusu her konuda yazmakta özgür bence; dekorasyon yazıları yazmak için illa ki mimarlık-iç mimarlık eğitimi almak gerekmiyor. Üstelik mesela insan kendi evine dolap yaptıracakken de çizebiliyor, başkasına anlatmak için çizebiliyor. Önemli olan ne düşündüğünü kağıda dökebilmek sanırım. Çizim de mutlaka pratik yaptıkça gelişiyor. Annem ressam da olsa ben maalesef geliştiremedim çizimimi, kardeşimin de benden iyidir. Gerçi hem üniversitede hem de çalıştığım üç sene boyunca bütün projelere elle çizerek başlamıştım, o eskiz kısmı en eğlenceli kısım bence.
Bu çizimleri dün akşam yaptım.
Bayadır incelediğim fashionary adlı siteden silüetleri indirdim, bir kağıda aktardım. Sonra çizim yapacağım sayfaların arkasına koydum böylece üç tane silüet sayfanın arkasından göründü, onların üzerinden de bu çizimleri yaptım. Tamamen karalama şeklindeler, hazır silüet olunca da çok kolay oluyor.
En altta sağdaki çizimi bu haftasonu gideceğimiz düğünde giyeceğim kıyafeti düşünürken çizdim. Kırmızı elbiseyi ben dikeceğim, kürk etolü yapamıyorum çünkü kumaşım yeterli değil ve siyah deri eldivenim yok. Yani çizim biraz fantastik oldu. Diğer çizimler de yine düşünceler…
Bahsettiğim site aslında moda tasarımı konusunda profesyoneller için çok güzel bir kitap-defter hazırlamış. İçindeki sayfalarda bütün kıyafet çeşitlerinin nasıl çizileceği ile ilgili teknik çizimler, ölçü bilgileri ve bir sürü bu şekilde silüeti çizilmiş sayfa var. Etsy’ deki bu sayfada 16 dolara satılıyor, ilgilenenlere duyrulur.
About these ads

14 Yorum to “>Fashionary’ den Silüetler ve Çizimler”

  1. >Bence insan ilgisini ceken konularda yazabilir, kendi fikirlerini, zevklerini ama en kil oldugum anlamadigi, yabanci bloglardan aldigi fikirlerle birseyi biliyormus, anliyormus gibi bunu boyle yapin, giyinin, soyle olsun diyenleri anlamiyorum ve komik buluyorum..Ve cizimler hicte fena olmamis.Benimde kiz kardesim benden cok kotu cizerdi, hep ona yardim ederdim, sonra liseyi ve universiteyi moda tasarimi uzerine okuyunca inanilmaz cizimleri degismisti, egitim cok onemli ama istekde olmalida.. Umarim kendini bu konuda gelistirisin.. Modelistlik-stilistlik kurslarindan en iyisinin taksimde bir kursun oldugunu duymustum, ben semih yener'e gitmistim ama egitim berbar oldugu icin birakmistim, gidersen mutlaka iyice arastir.. ;)ve yanlis hatirlamiyorsam stilistlik icin modelistlik bilgin olmali..;)

  2. >Bence insan ilgisini ceken konularda yazabilir, kendi fikirlerini, zevklerini ama en kil oldugum anlamadigi, yabanci bloglardan aldigi fikirlerle birseyi biliyormus, anliyormus gibi bunu boyle yapin, giyinin, soyle olsun diyenleri anlamiyorum ve komik buluyorum..Ve cizimler hicte fena olmamis.Benimde kiz kardesim benden cok kotu cizerdi, hep ona yardim ederdim, sonra liseyi ve universiteyi moda tasarimi uzerine okuyunca inanilmaz cizimleri degismisti, egitim cok onemli ama istekde olmalida.. Umarim kendini bu konuda gelistirisin.. Modelistlik-stilistlik kurslarindan en iyisinin taksimde bir kursun oldugunu duymustum, ben semih yener'e gitmistim ama egitim berbar oldugu icin birakmistim, gidersen mutlaka iyice arastir.. ;)ve yanlis hatirlamiyorsam stilistlik icin modelistlik bilgin olmali..;)

  3. >Canım çok güzel olmuş.Daha önce de bazı kalıplarla çalışmıştın hatırlıyorum ama bunlar çok rofesyonel duruyorlar bence ..düğünde yine gözler üstünde olacak anlaşılan şimdiden çok şık olacağı inancındayım elbisenin..öpüyorum.

  4. >Canım çok güzel olmuş.Daha önce de bazı kalıplarla çalışmıştın hatırlıyorum ama bunlar çok rofesyonel duruyorlar bence ..düğünde yine gözler üstünde olacak anlaşılan şimdiden çok şık olacağı inancındayım elbisenin..öpüyorum.

  5. >laçincigim gene döktürmüşsün maaşallah.Öncelikle çizimlerine bayıldım.ah bir de bende o yetenek olsa seviyorum ama aslında hiç denemedim de neyse,ben ismekte modelistlik kursuna gittim.İsmekin kursları hem kapsamlı hem de cok guzel ögretiyorlar tavsiye ederim.(bütçe demişsin ya)Sonra da sana katılıyorum evet bir işi yapabilmek için illa egitim almaya gerek yok.Aslında var da yani dekorasyon için mimar olmaya,kıyafet için terzi olmaya falan işte ben mesela gelinliğimi kendim çizdim yani gelinlikçiye yarımyamalak çizerek anlattım ne istediğimi cok guzel sonuç çıktı ortaya.neyse sana kolay gelsin canım.

  6. >laçincigim gene döktürmüşsün maaşallah.Öncelikle çizimlerine bayıldım.ah bir de bende o yetenek olsa seviyorum ama aslında hiç denemedim de neyse,ben ismekte modelistlik kursuna gittim.İsmekin kursları hem kapsamlı hem de cok guzel ögretiyorlar tavsiye ederim.(bütçe demişsin ya)Sonra da sana katılıyorum evet bir işi yapabilmek için illa egitim almaya gerek yok.Aslında var da yani dekorasyon için mimar olmaya,kıyafet için terzi olmaya falan işte ben mesela gelinliğimi kendim çizdim yani gelinlikçiye yarımyamalak çizerek anlattım ne istediğimi cok guzel sonuç çıktı ortaya.neyse sana kolay gelsin canım.

  7. >*coşkun hürsel: Hakikaten öyle, ne güzeller.*merail: :)) aynen katılıyorum.zaten gidersem daha ciddi bir yer istiyorum nişantaşı'nda moda akademisi var mesela, öyle bir yer olabilir.*nehircce: Ben de bunları daha çok sevdim. Yine geç kaldım elbiseye başlamak için, inşallah yetiştirebilirim.*ladygreenriver: Denesen çok zor değil aslında yapabilirsin. Ben kurs konusunda daha iyi bir yer istiyorum, yani sertifikalı falan ciddi bir yer istiyorum.

  8. >*coşkun hürsel: Hakikaten öyle, ne güzeller.*merail: :)) aynen katılıyorum.zaten gidersem daha ciddi bir yer istiyorum nişantaşı'nda moda akademisi var mesela, öyle bir yer olabilir.*nehircce: Ben de bunları daha çok sevdim. Yine geç kaldım elbiseye başlamak için, inşallah yetiştirebilirim.*ladygreenriver: Denesen çok zor değil aslında yapabilirsin. Ben kurs konusunda daha iyi bir yer istiyorum, yani sertifikalı falan ciddi bir yer istiyorum.

  9. >Çizimlerin çok güzel olmuş. Çizim çizdikçe gelişen birşey. Çizmeye devam ettikçe ne kadar ilerlediğini göreceksin.

  10. >Çizimlerin çok güzel olmuş. Çizim çizdikçe gelişen birşey. Çizmeye devam ettikçe ne kadar ilerlediğini göreceksin.

  11. >Fashionary' yi daha önce görmüştüm. Hala almamak için kendimi zor tutuyorum. Zira bir sürü kaynağım var. Ama şimdi sen o kadar güzel anlatmış ve resimlemişsin ki almadan edemeyecğim galiba:) Çizimlerin çok güzel görünüyor. Dikkatimi çeken tonlamaların çok doğru. Yani anneden gelen bir kabiliyet var bence ;)Sevgiler…

  12. >Fashionary' yi daha önce görmüştüm. Hala almamak için kendimi zor tutuyorum. Zira bir sürü kaynağım var. Ama şimdi sen o kadar güzel anlatmış ve resimlemişsin ki almadan edemeyecğim galiba:) Çizimlerin çok güzel görünüyor. Dikkatimi çeken tonlamaların çok doğru. Yani anneden gelen bir kabiliyet var bence ;)Sevgiler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 3.682 takipçiye katılın

%d blogcu bunu beğendi: