>İstek Çarşamba : Süper Kolay Yelek Yapımı

>Bayadır “istek pazartesi” leri yapmıyordum, değil mi… Birincisi pek istek gelmiyordu, ikincisi de gelen istekler burada pek anlatamayacağım şeyler oluyordu. Yine de isteklerinizi bekliyorum her zaman…

Bu yazımdaki fotoğraflarda gözüken gri penye yeleğin nasıl yapıldığıyla ilgili sorular gelmişti. Aslında Bilun’ un şaldan yaptığı yelekle aynı yöntem ama belki ölçüler farklı olduğu için daha değişik duruyor olabilir.
Zaten kendime bir tane de kemerle kullanabileceğim uzun versiyonunu yapacaktım, sorular gelince elimi çabuk tutup çizdim, fotoğrafladım. Hazırsanız, başlıyoruz :))

Öncelikle kumaş seçimi…Eğer “ortaya hemen çıksın”, “hiç dikiş olmasın” diyorsanız penye, jarse gibi kumaşları kullanmanızı öneririm. Düzgün kestiğiniz müddetçe işiniz yalnızca on dakikayla sınırlı olacaktır. Diğer kumaşlar için (atan, kenarlarına sürfile/overlok isteyen) işiniz biraz daha uzun.
Kumaş olarak ben siyah kalın penye kullandım. Boyutları ise eni : 150 cm, boyu : 110 cm olarak aldım. Kumaşın eni ne kadar geniş olursa yaka kısmındaki döküm de o kadar fazla olacaktır. İlk işimiz kumaşı enine ikiye katlamak. Yani artık gözüken ölçüler 75×110.

(çizimlerin üzerine tıklayarak büyütebilirsiniz.) 

Çizimlerde de gözüktüğü üzere kendi omuz genişliğimizin yarısı olarak -ben 17 cm aldım- belirlediğimiz hizadan tekrar enine katlıyoruz. Ve şimdi oluşan kat yerimizden kol oyuklarını kesip çıkarıyoruz. Özellikle penye, jarse gibi esneyen kumaşlarla çalışıyorsanız kol oyuklarını fazla kesmemeye çalışın. (Ben 15 cm yüksekliğinde 6 cm genişliğinde bir yarı-elips şeklinde kestim)
Unutmayın kol oyuğu dar gelirse genişletebilirsiniz ama fazla kestiğiniz için çok oyuk olursa daraltamazsınız.

Fotoğraflardan da işlemleri takip edebilirsiniz. İşte bu kadar basit yelek yapımı…
Ben bir de kuşak-kemerle denedim, istediğim gibi oldu.

Reklamlar

2 Yorum to “>İstek Çarşamba : Süper Kolay Yelek Yapımı”

  1. süper kolay yelek yapımı çlışmanızın fotograflarını göremıyorum,bana yollarsanız cok sevınırım,dikiş bilmeyen birisi için anlatımınız oldukça kolay görünüyo..Bu yeleği acil yapmam gerekiyor,dönerseniz bana çok sevınırım..
    kolay gelsın.

    S.Sezer

  2. Laçin merhaba, çok kısa bir süredir seni takip ediyorum ama harika şeyler yapıyosun, ben de muhasebeciyim ama sayende dikişe de el atıcam sanırım en azından kendi zevkime göre bişeyler dikmek beni çok heyecanlandırıyor.Bu yeleğe de bayıldım tam benim gibi acemi ötesi insanlar için sanırım.Kızına ve sana kolaylıklar, benim de oğlum 6 aylık.Allah yardımcımız olsun…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: