>Renkler ve Yeni Keçe Yaka-Kolye

>Bu aralar nedense okulda öğrendiğim bazı bilgileri hatırlıyorum, özellikle de yeni birşey üretmeye çalışırken. Bu keçe kolyeyi yaparken de öyle oldu.
Üniversitede “mekanda renk” diye bir ders almıştım. Genel olarak renklerin nasıl oluştuğunu ve rengin özelliklerini anlatan bir dersti.

Rengin aslında üç tane özelliği vardır: Renk, doygunluk, değer. Renk, zaten bildiğimiz şekilde sarı, mavi, yeşil neyse onu belirtir. Doygunluk bir rengin içindeki gri oranıyla belirlenir. Yani rengin canlı veya soluk (pastel) olması durumudur. Değer ise açıklık koyuluk olarak adlandırabileceğimiz özelliğidir.
Photoshop veya diğer görsel düzenleme programlarını kullananlar daha iyi anlayacaklardır, her rengin üç sayıdan oluşan bir kodu vardır. RGB kodu dışındaki bu kod işte bu yazdığım özellikleri yansıtır. Buna da kısaca HSB denir. H (renk) : 0-360 derece, S(doygunluk) : %0-100, B(değer) : %0-100 arasında değişen sayılarla ifade edilir. Örneğin beyaz renk RGB değerinde 255,255,255 iken HSB değerinde 0 derece, %0, %100 dür.

not: HSB bazı yerlerde HSL diye de geçiyor. Şu hue, saturation, lighting denilen şey. Aynısıdır.

Bu koyeyi yaparken doygunluğu yakın seviyelerde olan renkleri kullandığımı farkettim. Zaten renk uyumu dediğimiz şey de aslında bundan çok farklı birşey değil.
Bir de eş yükselti eğrilerini hatırlattı bana yaparken, o da ayrı bir konu.

Neyse, bu kolyeyi kendime yapmadım, satışa da sunmayacağım gibi gözüküyor. 
Belki sizlere bir sürpriz yaparım, kim bilir…
Reklamlar

50 Yorum to “>Renkler ve Yeni Keçe Yaka-Kolye”

  1. >çok süper renklerr…ellerine sağlık

  2. >çok süper renklerr…ellerine sağlık

  3. >dün gece evde annemle senin kulaklarını çınlattık :)annem benim verilecek diye ayırdığım kazaklardan birini vermemiş,ben de neden diye sordum.onunla ilgili bi fikrim var dedi.ben de şok oldum tabi.çünkü annem şu 24 senelik hayatımda bana bir kere bile bir sey yapmamıstır.evde yaptıgı en buyuk sey düğme dikmektir.ben de anne saçmalama sen yapamazsın bir sey dedim.o da bana zamanında(15 yaşlarında)kursa gittiğini,o zaman bütün mahalleye kıyafet diktiğini falan anlattı.ben de şaşırdım.e napacaksın bu hırkadan dedim.bazadan büyük bir parça yün çıkardı.yeşil ve kalın…aaa ne güzel,sıcacık…nereden aldın dedim?-20 sene önce kumaşçıdan dedi.başka söze gerek yok herhalde :) :) :)

  4. >dün gece evde annemle senin kulaklarını çınlattık :)annem benim verilecek diye ayırdığım kazaklardan birini vermemiş,ben de neden diye sordum.onunla ilgili bi fikrim var dedi.ben de şok oldum tabi.çünkü annem şu 24 senelik hayatımda bana bir kere bile bir sey yapmamıstır.evde yaptıgı en buyuk sey düğme dikmektir.ben de anne saçmalama sen yapamazsın bir sey dedim.o da bana zamanında(15 yaşlarında)kursa gittiğini,o zaman bütün mahalleye kıyafet diktiğini falan anlattı.ben de şaşırdım.e napacaksın bu hırkadan dedim.bazadan büyük bir parça yün çıkardı.yeşil ve kalın…aaa ne güzel,sıcacık…nereden aldın dedim?-20 sene önce kumaşçıdan dedi.başka söze gerek yok herhalde :) :) :)

  5. >senin kulaklarını da şöyle çınlattık.ben cevap olarak laçin olsa onu 2 saatte eteğe,çantaya hatta ayakkabıya bile çevirir dedim.annemden gelen en bomba teklif ise şal oldu :)

  6. >senin kulaklarını da şöyle çınlattık.ben cevap olarak laçin olsa onu 2 saatte eteğe,çantaya hatta ayakkabıya bile çevirir dedim.annemden gelen en bomba teklif ise şal oldu :)

  7. >Ben de sevdim rengini ellerine saglik

  8. >Ben de sevdim rengini ellerine saglik

  9. >Süper renkler yaptıgınız şeylere her zamanki gibi bayıldım. elinize yüreginize sağlık

  10. >Süper renkler yaptıgınız şeylere her zamanki gibi bayıldım. elinize yüreginize sağlık

  11. >süper olmuşşşşşşş:))))

  12. >süper olmuşşşşşşş:))))

  13. >çok güzel olmuş, ellerine sağlıkçok beğendim :)

  14. >çok güzel olmuş, ellerine sağlıkçok beğendim :)

  15. >ÇOK ZENGİN ÇALIŞMA OLMUŞ. BEN BEĞENDİM. ACABA Bİ SAYI TUTSAN BİZ BİLMEYE ÇALIŞSAK BİLENE HEDİYE ETSEN :D (hiç fena fikir değil demi :p)eline, bilgine, aklına sağlıkk

  16. >ÇOK ZENGİN ÇALIŞMA OLMUŞ. BEN BEĞENDİM. ACABA Bİ SAYI TUTSAN BİZ BİLMEYE ÇALIŞSAK BİLENE HEDİYE ETSEN :D (hiç fena fikir değil demi :p)eline, bilgine, aklına sağlıkk

  17. >süper olmuş, renkler otantik göründü gözüme…zaten elin neye değse güzelleşiyor. Buna da bayıldım. Maşallah diyorum başkada bişey demiyorum:)

  18. >süper olmuş, renkler otantik göründü gözüme…zaten elin neye değse güzelleşiyor. Buna da bayıldım. Maşallah diyorum başkada bişey demiyorum:)

  19. >hehe eş yükseltı egrılerı:)))bence kıymalı borek gıbı bakıyorlar oyle gül böreği olmuslar ıstah acıcı bır calısma:)gule gule kullansın sahıbı kım olacaksa.sankı tam kıslık bır kolye olmus.buket

  20. >hehe eş yükseltı egrılerı:)))bence kıymalı borek gıbı bakıyorlar oyle gül böreği olmuslar ıstah acıcı bır calısma:)gule gule kullansın sahıbı kım olacaksa.sankı tam kıslık bır kolye olmus.buket

  21. >Renkler ne kadar guzel tam sonbahara uygun, ellerine saglik cok guzel gorunuyor.

  22. >Renkler ne kadar guzel tam sonbahara uygun, ellerine saglik cok guzel gorunuyor.

  23. >Benimde elimde böyle keçeler var askında değerlendirmek lazım ama sanki bu kadar büyük kolyeyi takamazmışım gibi geliyor.. Ama sende görüncede çok beğeniyorum. Kararsızım! Yaparsam yazarım..

  24. >Benimde elimde böyle keçeler var askında değerlendirmek lazım ama sanki bu kadar büyük kolyeyi takamazmışım gibi geliyor.. Ama sende görüncede çok beğeniyorum. Kararsızım! Yaparsam yazarım..

  25. >LaCheencim bayıldım valla kolyeye :) Kolyen nasıl sahibini bulacak çok merak ediyorum ve takipdeyim… Belki benim olur diye :) Bu tarz çalışmalarını çok beğeniyorum… Ellerine ve yüreğine sağlık canım :)stylebyDemLin

  26. >LaCheencim bayıldım valla kolyeye :) Kolyen nasıl sahibini bulacak çok merak ediyorum ve takipdeyim… Belki benim olur diye :) Bu tarz çalışmalarını çok beğeniyorum… Ellerine ve yüreğine sağlık canım :)stylebyDemLin

  27. >Lacincim evimiz için güzel yastıklar, minderler dikip böyle güllerle süslesen bizde alsak :) Birden aklıma geldi, elinden dikişte geliyo, tasarım yeteneğinde süper bu konuda görüşelim mi :)

  28. >Lacincim evimiz için güzel yastıklar, minderler dikip böyle güllerle süslesen bizde alsak :) Birden aklıma geldi, elinden dikişte geliyo, tasarım yeteneğinde süper bu konuda görüşelim mi :)

  29. >teşekkürler arkadaşlar beğendiğinize sevindim. Çok yakında bu kolyeyle ilgili bir sürpriz yapabilirim :))Dekorasyon eşyaları üretimine girmeyi şu an hiç düşünmüyorum. Bazen açılmak iyi olmayabiliyor.

  30. >teşekkürler arkadaşlar beğendiğinize sevindim. Çok yakında bu kolyeyle ilgili bir sürpriz yapabilirim :))Dekorasyon eşyaları üretimine girmeyi şu an hiç düşünmüyorum. Bazen açılmak iyi olmayabiliyor.

  31. >lacheen çok tatlı olmuş..bende senin yakalarından esinlenip kendi kendime bişeler yapmaaya başladım dün..siyah keçe üzerine pembe tonlarda ponpon keçelerle ve igne oyası gibi süslerle tamamlıcam..bitince sana resmini gönderip fikrini alabilirim umarımm:))

  32. >lacheen çok tatlı olmuş..bende senin yakalarından esinlenip kendi kendime bişeler yapmaaya başladım dün..siyah keçe üzerine pembe tonlarda ponpon keçelerle ve igne oyası gibi süslerle tamamlıcam..bitince sana resmini gönderip fikrini alabilirim umarımm:))

  33. >Çok hoş olmuş bu Laçin. Satmaya karar verirsen almayı düşünebilirim.

  34. >Çok hoş olmuş bu Laçin. Satmaya karar verirsen almayı düşünebilirim.

  35. >çok tatlı olmuş,renkler de çok güzel görünüyor…

  36. >çok tatlı olmuş,renkler de çok güzel görünüyor…

  37. >diğerleri gibi bu kolyede çok şık çok farklı..çok yeteneklisin gerçekten,sevgiler..

  38. >diğerleri gibi bu kolyede çok şık çok farklı..çok yeteneklisin gerçekten,sevgiler..

  39. >cok hos, tiyatro hocam buna bayila bilirdi, sanatci ruhu var bu kolyede.

  40. >cok hos, tiyatro hocam buna bayila bilirdi, sanatci ruhu var bu kolyede.

  41. >ellerine sağlık çok güzel olmuş cidden:) farkında olmasak da renkler bile hayatımızda birçok şeyi değiştirebiliyormuş en bilineni de sanırım ruh halimiz bir makale okumuştum bu konu ile alakalı o anki psikolojik durumumuzdan verdiğimiz kararlara olaylara verdiğimiz tepkilere kadar ve daha birçok şeyde ortamımızdaki ağırlıklı renk tonlarının etkisi oluyormuş..herşey ne kadar da ince bir denge yaratabiliyor insan şaşıp kalıyor okudukça:) bu kolye de umarım renkleri kadar uyum getirir takan kişiye:)

  42. >ellerine sağlık çok güzel olmuş cidden:) farkında olmasak da renkler bile hayatımızda birçok şeyi değiştirebiliyormuş en bilineni de sanırım ruh halimiz bir makale okumuştum bu konu ile alakalı o anki psikolojik durumumuzdan verdiğimiz kararlara olaylara verdiğimiz tepkilere kadar ve daha birçok şeyde ortamımızdaki ağırlıklı renk tonlarının etkisi oluyormuş..herşey ne kadar da ince bir denge yaratabiliyor insan şaşıp kalıyor okudukça:) bu kolye de umarım renkleri kadar uyum getirir takan kişiye:)

  43. >Laçinnn renkler harikaaa!! Kolye de öyle.. Bayıldım!Nereden buluyorsun böyle güzel renkteki keçeleri?

  44. >Laçinnn renkler harikaaa!! Kolye de öyle.. Bayıldım!Nereden buluyorsun böyle güzel renkteki keçeleri?

  45. >cnm satmayı düşünürsen ben talibimm .ınanılmaz güzel olmus bayııldım wallahi…ellerine saglık..

  46. >cnm satmayı düşünürsen ben talibimm .ınanılmaz güzel olmus bayııldım wallahi…ellerine saglık..

  47. >Gerçeekten çok güzel olmuş kusursuz . Bu tarz keçe güllerden ben de taç yaptım ortalarına da inci, taç olarak da güzel göründü:)

  48. >Gerçeekten çok güzel olmuş kusursuz . Bu tarz keçe güllerden ben de taç yaptım ortalarına da inci, taç olarak da güzel göründü:)

  49. >çok güzel ve şık bir kolye olmuş elinize sağlık…

  50. >çok güzel ve şık bir kolye olmuş elinize sağlık…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: