>Siyah Makine Aplikesi Yelek

>

Bu yeleği ilk Küçük Sırlar dizisinde Ebru Akel’ in üzerinde görmüştüm, dikkatli izleyenler veya benim gibi sadece kıyafetler için izleyenler hatırlayacaktır. Onunki alttaki astar gözükmeyecek şekilde büyük çiçeklerin birleşmesinden oluşuyordu ve siyah bir elbise üzerine giyilmişti.

Ben önce kumaşlarıma karar verdim. Yelek için siyah likralı saten, aplikeler için döşemelik gabardin kullandım. (Çiçekler için önce mavi aldım sadece ama sonra gidip aynı kumaşım kırmızı güllüsünden de aldım.) Eğer böyle bir çalışma yapmak isterseniz aplike için kumaşın desenine göre yaklaşık 1m. kumaş yeterli olacaktır.

Dikiş aşamasında ilk olarak siyah kumaştan yeleğimi diktim. Penssiz, kupsuz dümdüz bir modelde çift kat kumaştan diktim. Boyunu biraz kısa tuttum, cepken gibi oldu.

Yelek bittikten sonra sıra çiçekleri hazırlamaya geldi. Bunun için kumaşlardan çiçek ve yaprakları ince uçlu bir makas ile kenarında hafif pay bırakarak kestim. Özellikle aynı kumaşta farklı çiçekler ve figürler varsa daha güzel sonuçlar ortaya çıkabilir. Kumaş olarak ben döşemelik gabardin kullandığım için yeterince kalındı ama desenini beğendiğiniz daha ince bir kumaş kullanmak isterseniz önce arkasına bütün tela ütüleyin sonra kesin. İşiniz daha kolay olur. 


Çiçek ve yaprakları kesip hazırladıktan sonra bunları yeleğe önce iğnelerle tutturarak yerleştirdim sonra dikerken kaymaması için elde teğelledim. Son olarak da makinede geniş zigzagda dikiş uzunluğunu 0.5-1 gibi tutarak sık ayarlı zigzag dikişle etrafını geçtim. Mümkün olduğu kadar motiflere girerek diktiğim için kenarları atmayacak şekilde bitti. Ben genel olarak önce büyük parçaları yerleştirdim kalan yerleri yaprak gibi küçük parçalarla doldurmaya çalıştım. Üst üste de getirdiğim yerler oldu. 
– Sonuç olarak iki haftadan uzun sürdü. Neredeyse her gün üzerinde biraz çalışmama rağmen oldukça uzun zaman aldı. 

– 900 m. lik bobinlerden almıştım başlarken, iyi ki de öyle yapmıştım çok az kaldı.

İşte sonuç :

Reklamlar

40 Yorum to “>Siyah Makine Aplikesi Yelek”

  1. >Bu yelek sanat eseri gibi bir$ey olmu$ Lacin'cim, insan giymeye kiyamaz, harikasin, ellerine saglik!

  2. >çok güzel olmuş, bayıldım

  3. >eline sağlık cok güzel olmus :)

  4. >çok güzel olmuş, çok beceriklisin vallaaa.. güle güle giiyy :))

  5. >Harika.Ama aynı bu desende pazenlerde var.Seninki çok daha emek ve farklı tabiki.Bende geçen sene yelek üstü işlemiştim büyük çiçeklerle.Ama ben foto çekmeye işeniyorum hala yayınlamadım herkesin bitmişini sormasına ramen.Tebrik ederim çok şık.

  6. >çok güzel olmuş… harika.. çok uğraştırmıştır ama gerçekten değmiş..:) güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.

  7. >ellerinize sağlık çok güzel olmuş ,bende hemen yapmaya düşünüyorum hemen kumaşlarıma göz atakım.

  8. >bende o yeleği görerek çok beğenmiştim seninkide çok güzel olmuş güle güle giy canım

  9. >laçın hanım ayrıca bundan bolero ve çeket yapmak istesek nasıl olur açaba.

  10. >senin yaptığın çoğu işi beğenirim aslında ama kusura bakma ebru akelin giydiği yelekle uzak yakın alakası olmamış. diziyi izlerken yeleği bende çok beğenmiştim ama seninki pek olmamış. lütfen bu yorumu yanlış anlama senin sıkı takipçinim sevgiler.

  11. >Bende bu yeleği gördüğümde çok beğenmiştim.Hatta nasıl yapıldı acaba diye dikkatlice izlemeye çalışmıştım.Eline sağlık seninkide güzel bir çalışma olmuş.Sevgilerimle.

  12. >harika bir yelek olmuş laçin.hamile halinle nasıl uğraştın canım..ellerine sağlık.yapılışını paylaştığın için teşekkürler..

  13. >Ama değmiş uzun süreye ,çok güzel görünüyor..

  14. >Ellerine sağlık Laçin çok güzel olmuş, çok şık duruyor.Bir de üstünde fotoğraflayıp eklesene bloğuna merak ettim duruşunu:)Bu arada tebrik ederim karnındaki şekerle beraber nasılda uğraşmışsın ama değmiş:D

  15. >bu yıl böyle cıvıl cıvıl çiçekler rövanşta sanırım.

  16. >Ellerine sağlık çok emek vermişsin kızın ile birlikte:) ewet bende küçük sırları sadece kıyafetleri için izleyenlerdenim . Mutlaka her hafta planlarımın arasına bi parça ekleniyor diziden. Sevgiler….

  17. >*salincakta iki kisi: Çok teşekkür ederim canım, beğendiğine sevindim.*naile: teşekkürler*pembesinti: teşekkür ederim.*burcu : teşekkürler*hayatın ressamı: teşekkür ederim, seninkini de görmek isterim müsait olduğunda*katina: teşekkürler*dinomacci: Mesele zaten düzgün şekilli kumaş bulmak gerisi geliyor :)*kedimeri: teşekürler*dinomacci: Kollar da aplike olursa fazla boğar gibi geliyor bana.*bengul: Yok yanlış anlamam, ben gördüğüm şeyleri birebir yapmam zaten hiçbir zaman. O zaman bir anlamı kalmıyor çünkü. Ayrıca zevkler tabii ki farklıdır.*gulos: Orijinali biraz daha farklı olabilir benim de gördüğüm hatta kumaşı bile öyle olabilir.*çiçek: teşekkürler, belki yapmak isteyenlere yardımım dokunur dedim.*haydins: Teşekkür ederim canım.*yeni gelin: Giydiğim ilk fırsatta fotoğraflayacağım.*devince: Olabilir, ben hep sevmişimdir çiçek desenlerini.*elifinelizi: :)) yalnız değilim demek ki.

  18. >Ellerinize sağlık çok gürel olmuş:))

  19. >çok nefis olmuş.ellerinize sağlık olsun.

  20. >çok güzel ellerine sağlık..denemeye çalışacağım ama baya sabıt isteyen bir şey galiba..

  21. >Lachenn emeğin ortada muhteşem bir şey çıkatmışsın..Ellerine sağlık..Dizi de ben de görünce çok beğenmiştim..Apliklere tela kullanabilceğini söylemişsin..Ben de şu şekilde yapıyorum..Aplik parçasını ilk önce tela üzerine seyrek ve dar zigzag ayarında geçip,fazlalıklarını kesip fona yani ana parçaya yerleştirip, daha sık ve biraz daha geniş bir ayarda dikince daha kaliteli aplik çıkıyor ortaya..Böyle çalışmalar için pek uygun değil ama küçük parçalar için ideal..

  22. >bence ebru akeli n yeleğinin çiçekleri daha hoş görünüyor seninki gül olduğu için sanki okadar güzel olmamış ama çoğu yaptığını beğeniyorum sewgiler

  23. >çok güzel ellerine sağlık, bende yapmak istedim şimdi ama biraz değiştirerek :)

  24. >Çok güzel görünüyor çok beğendim güle güle kullanın=)

  25. >Aplike zordur diye tahmin ediyorum. Emeğine sağlık. Bencede oldukça şık olmuş. Güle güle kullanman dileğiyle.

  26. >bir arkadaşım var bir şeye şaşırınca, begenince ne diosunnnn sennn diyor ,bende öyle diyorum ,:)ne diosun sennn .harika olmuş ,

  27. >yeleginizi cok begendim.. belli emek vermissiniz.. sizede cok yakisacagini dusunuyorum.. benim ogrenmek istedigim aplikeyi calisirken bildigimiz dikis ignesinimi kullandiniz yoksa ozel bir aparati varmi ??? melike

  28. >merhaba laçin çok emek gerektiren güzel bir çalışma olmuş ama aplikeleri birleştirirken kendi renginden ipler kullanırsan görüntü biraz daha hoş olur sanırım. Bu arada eleştirilerin için seni de bloguma bekliyorum insan eleştirilerden birçok şey öğreniyor çünkü :)

  29. >Çok emek vermişsin harika duruyor!

  30. >*nisamu: teşekkürler*elzemhobby:teşekkür ederim.*nurjanla moda: Evet biraz uzun sürüyor yapımı.*sevgi sevdalısı: senin yöntemin çok mantıklı bence, bir dahakine deneyeceğim.*summer: yine de teşekkürler*atolye nott: teşekkür ederim.*güneş: teşekkürler*suhuba: Zor değil de uzun sürüyor, yoksa başka bir zorluğu yok.*dikisdersi: Sağol canım :=)*melike: Ben bir aparat kullanmadım normal iğneyle yaptım (biraz kalın 110luk kullandım) *serap: Altı siyah diye siyah iplik kullandım ama o şekilde de farklı olur herhalde.*seni keşfettim: teşekkür ederiim.

  31. >Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.

  32. >bence çok güzel olmuş (çok sıkı takipçinizim bu arada)ama yanlış anlamazsanız bence daha fazla çiçek ekleyin pek dikişten anlamam ama sanki kumaş deseni gibi durmuş bide çiçek parçalarını kola doğru taşırın olabilir mi bilmiyorum ama bi kaç çiçek kabarık olsa yani içine bişi doldurulabilir mi (zaten anladınız dikişten anlamadığımı ama neyse) sevgiler elinize sağlık kızınıza selamlar:)

  33. >merhaba lacheen;hazır küçük sırlar demişken son bölümde heves karakteri çok güzel bir kombini vardı.koyu yeşil tül etek ve füme üstüne gri incili kazak. her iki kombinede bayıldım!!ancak tül etek hem hafif diri hemde yumuşak uçuşkan görünüyordu.nolur hangi malzemeden dikilir bana söyle!birde gri kazak gibi bende kırmızı kazak üzerine siyah incilerle işlemeyi planlıyorum. ancak hevesin kazağında bi simetri söz konusuydu, onun gibi nasıl işleyebilirim.en son olarak güzel ve uygun fiyata bi dikiş makinasına ihtiyacım var.bende ki singer süper yoknaz 1301 ama felaket.dikerken genellde alt dikiş hep 'boncuk' yapıyor. dikişi kafasına göre dikiyor. birçok kumaşı dikmiyor!! resmen dikişten soğuttu bu makina :(sevgiler melisa..

  34. >Cok guzel olmus. Bazen ogluma ozel ne diksem ne diksem diye dusunuyorum. Erkek cocuklara ozel uygun kumas bulmasi dikmesi kizlardan daha zor. Bu yelek modeli bana cok guzel bir fikir verdi. Cok tesekkurler.

  35. >Bayıldımmmm!! verdiğiniz emeğe değmiş bence.. aplike yaparken çıldırma noktasına gelmiş biri olarak sabrınıza hayran kaldım valla:) kombin bekliyoruzzzz

  36. >26 Ekim 2010 21:40olan pınar sorun yaşamadım bilgisayarda adım çıkmamış :/

  37. >Ne kadar hoş bir çalışma olmuş. Bayıldım! Ellerine sağlık… :)

  38. >mrb laçinsizi uzun süredir takip ediyorum ama ilk defa yorum yazıyorum.bu yeleği ben de görünce çok beğenmiştim.siz de güle güle giyin.yalnız benden de bi öneri var size :)çiçekleri aynı o yelekteki gibi dışarıya taşırıp dikseydiniz çok daha güzel olurdu bence yeleğin en güzel kısmı o.ön tarafta sanki düğme varmış gibi simetrik duruyo motifler :)

  39. >Merhaba;Öncelikle kızın sağlıklı, mutlu bi hayat geçirsin dileğimle başlamak istiyorum =)Yelek kalıbını nereden bulabilirim? Ya da nasıl kolay yelek çizer, yaratırım? =)Yardımcı olursan çok sewinirim.Kolay gelsin

  40. >*karabidikim: teşekkür ederim.*melisa: etek tül gibi gözüküyordu, altına astar koyacağın için o görüntüyü verebilirsin diye düşünüyorum. Ama incili kazak fazla simetrik, nasıl olur bilmiyorum.Bence makineni bir servise götür büyük ihtimalle çok ufak bir arızası vardır.*pratik anne: Rica ederim :)*my makeup story: Uğraştırıyor gerçekten ama sonu güzel oluyor.*magicka: teşekkürler*kurbakı: tabii o şekilde de olabilirdi. *karadut: Yelek kalıbını ben Burda' daki bir bluz kalıbını değiştirerek yaptım ama rahatça sana olan bir tshirtten bile yapabilirsin. Ama yelek olduğu için kolları biraz oyacaksın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: