>Nil’ imden Notlar ve Acı Gerçekler :)

>



Öncelikle Nil’ imden notlarla başlayalım :
– İlk doğduğu andan beri gözlerini dikip büyük insan gibi bakıyor, veya bana öyle geliyor.
– Gündüzleri genelde 07:00 ile 12:00 arası (bazen bir saat kayabiliyor) muhabbet saati. Kucağımda tutup onunla konuşmam gerekiyor. Gözümün içine bakıp dinliyor. 
Bu saatler arasında kesinlikle yatmıyor, ana kucağında durmuyor.
– Oldukça sıkılgan, aynı pozisyonda uzun süre durmaktan çok sıkılıyor.
– Yüz üstü yatmaya bayılıyor.
– Genelde ağlamak yerine çığlık atıyor. Öyle tiz bir sesi var ki geleceğin sopranosu olabilir diye hayal kuruyorum :)
– Doğduğunun üçüncü gününden beri ellerini çok kullanıyor, henüz bilinçsiz biliyorum ama şimdiden tshirtüme yapışıyor.
– Geceleri kalktığında beslerken eğer gözleri fal taşı gibi açıksa çok korkuyorum. Çünkü bu şekildeyse uyumama ihtimali çok yüksek. 

Ve gelelim acı gerçeklere : 
Hamileliğimde de yazmıştım, bu yazımda var, annemin karnı boydan boya çatlak olduğu için düzenli olarak krem kullanmıştım ve doğuma giderken bir tane bile çatlağım yoktu. (Son zamanlarda abartıp karnımı iyi görebilmek için ayna tutup bakıyordum.) Bu arada hamilelik sırasınca öyle kaşıntım da olmadı.
Ama işte acı gerçek hastaneden eve geldiğim zaman ortaya çıktı, karnımda minik minik çatlaklar vardı. Tamam öyle boydan boya değil; sadece göbek deliği etrafındalar, inceler ve derin de değiller ama sonuçta ordalar. Öyle herkesin anlattığı gibi kırmızı renkte de değiller, bildiğiniz çatlak işte beyaz renkte. 
Bu saatten sonra yapılacak bir şey yok biliyorum ama iki krem kullanıyorum şu an, fayda görür müyüm veya karnım indiğinde bu çatlakların görünümü nasıl olur onu da bilmiyorum. 
– Madecassol : Bu aslında bir nevi yara merhemi, emzirirken kullanmanın bir zararı yok. Derinin toparlanmasını falan sağlıyor. Birkaç yerde okumuştum bunu, bir zararı olmadığı için kullanıyorum ne kadar faydalı olur bilmiyorum. Sabah-akşam olmak üzere iki kere kullanıyorum.
– Locherber Organik Çatlak Kremi : Hastaneye gelen bir hediye bu :) Bir tanıdığımız getirdi, çok başarılıymış. Hem çatlaklar hem de sıkılaşma için kullanılıyormuş. Bunu da günde bir kere kullanıyorum bakalım sonuç ne olacak.
Sonuç olarak bu çatlak işinin genetik olduğu kesin ama kremlerle kesinlikle hafifletebiliyorsunuz. Eğer krem kullanmasaydım belime kadar çatlayacağımdan eminim. En azından hafif çatlaklarla kurtardım. Herkese tavsiyem hamileliğin ilk döneminden (genelde 3.aydan itibaren diyor doktorlar) mutlaka bir ürün kullanın.
Reklamlar

19 Yorum to “>Nil’ imden Notlar ve Acı Gerçekler :)”

  1. >Canim ben de catlaktan tirstigim icin baya bir arastirmasini yaptim.Nacizane bir iki sey tavsiye etmek istiyorum denemek istersen. Clarins'in Huile Tonic'i hem hamileyken hem emzirirken kullanbiliyorsun. Toparlayici cok iyi bir yag.Bir de Mama Mio diye bir urun var. Hamilelikten sonra urunleri var. Bir sitesine bak istersen ben blogda da basettim bir iki gun once. Catlaklar inceyse toparlamak kolay oluyormus deniyor.Nil'cigi cok cok opuyorum:)

  2. >ben de biotherm'in catlak kremini kullanmistim hamilelikte ve sonrasinda, bir de zwitsal diye bir markaninkini. karnimda cok sukur olmadi ama popoma az surmustum usengecligimden :P oralarda biraz var. amaaan napalim deyip kabullendim. gerci zamanla o gorunum hafifliyor.

  3. >uff tam nokta atışı bir konu oldu bu,çok stressli ve kesinlikle genetik ve benim de hiç şansım olmadıgını düşünüyorum. Dr.senınde kullandıgın mustela kremi verdi ki ben bildiğim halde hergün sürmüyorum. ama bu yazıyla %100 dikkat edicem en azından korumuş.

  4. >laçin abla çatlaklar hiç bir zaman için kaybolmuyorlar ama gözle görülür bir şekilde azalıyorlar yada merhemler deriyi iyileştirdiği için çok göze batıyorlar .malesef bende de çatlak var az da ols göğüslerde madescol kullanıyorum o bir yanık merhemi deriyi iyileştirici izi bırakmayan bir mucizesi var oyüzden her gün sabah akşam çatla olan yerlere madescolu öneririm

  5. >Merhaba, öncelikle bu kadar dürüst ve cesur olmanız gerçekten çok hoşuma gidiyor. -Ki blog dünyasında samimi olan kazanıyor her daim. 7 yaşında 1 oğlum var ve hamileliğimin son 3 ayını yatara geçirdim ve sonuç karnım harita gibi ama yapacak bir şey yok. Sağlık olsun çok üzülüyorum elden bişey gelmiyor bir çok şey denedim fakat artık benimkiler çatlak değil direkt yarık. Umarım hafif olan görüntü erken müdahaleniz sonucu kaybolur. Sevgiler

  6. >bebeginizi güle güle büyütün , annelik böyle birsey gözümüz ne catlaklari nede uykusuz geceleri görüyor…annemde olmasina ragmen , halama cekmisim tek bir catlak yok …hamileligimde wisch hamileler icin masaj kremi ve milette nin masaj kremini kullandim ama en güzeli bence frei öl almanyada özellikle bu kremi kullaniyorlar hamileler , birde doktorum elle masaj yapmammami karnimdan asagi dogru kremi akitmami ve wisch krem kullanmami söylemisti …umarim kremleriniz ise yarar , yaramasada olsun böyle güzel bir bebege sahip bir annesiniz … köln / germany

  7. >Locherber Organik Çatlak Kremini bende kullandım ve çok memnun kaldım, çatlaklarla savaşa devam, spor, dikkatli beslenme ve kremlerle doğum öncesine dönemesemde çok yaklaştım, hissediyorum :)

  8. >Laçincim önecelikle maşallah demek istiyorum. Nilde sende çok güzelsiniz. Hergün heyecanla yeni resimleriniz varmı diye bakıyorum bloğuna. Allah mutluluğunuzu bozmasın canım. Ben 32 yaşındayım kizim 12 yaşında. Hamileliğimde çatlakdı falan hiç kafaya takmadım. Vücudum için sadece bebe yağı kullandım. Çatlak falanda olmadı. Yaş ilerledikçe problemler çıkıyor. Şimdi selilüt sorunu var. Artık selilütü olmayan kimse yok ama. İnsanı yinede mutsuz ediyor. Kadın olmak çok zor. En güzeli hayatın tadını çıkartmak.

  9. >benim bir tanıdığım annende çatlak yoksa sende de olmaz demişti annemde yok bende de hiç olmadı.Genetik yani, bakım önemli ancak çatlaklar beyaz tende gümüş rengi oluyor emzirmeden sonra arkadaşım lieracın meme çatlağı için olan serini (serum ,krem) kullanmıştı memnun kaldı

  10. >Merhaba,Madecassol, sivilce izlerine kadar bir çok ize, yanığa iyi gelmekte, sakın bırakmayın!Sevgiler

  11. >Madecasol ve Bephantene'i karıştırıp yaraya, kesiğe, şişliğe, çatlağa sürerseniz mucizevi bi şekilde çabuk iyileştiriyor. Annem hemşire olduğundan biliyorum bunu. Hastaneye gelen bebeklere özellikle sürerlermiş. Doktorlar bile şaşakalırmış. Aklında bulunsun Laçincim.

  12. >madecassol kremini ben zona olduktan sonra, yaralarımın kendini toplaması için kullanmıştım, ama benim yaralarımı daha da kötü hale getirmişti, alerjik bi bünyem var benim, siz gerçi kullanmaya başlamışsınız, bi şey olsa şimdiye kadar olurdu, ama yine de bir şey olursa muhtemelen o kremdendir, ben haber vereyim dedim :)benim de bacağımda bir çatlak olmuştu ama geçti biliyo musunuz? resmen geçti, şuan tekrar baktımd a çatlak matlak yok ;) sizinkilerin de geçiceğini umuyorum.

  13. >benim annemin de oyle, boydan boya ve geniş, ben de kesin olur diye sürmedğim sey kalmadı, gunde iki kere hatta son 2 ay her aklıma geldiğinde.lierac ve badem yağı kullandım. ve catlak olmadı, eğer ben de catlak olsaydı kremler hikaye diyecektim cunku cok ustune dustum. hamileyken bir programda biri catlaklar tedavi ettiğini soylemişti. kesin sonuc alıyoruz dedi. adını hemen not aldım ihtiyac duyarsam diye. İsmail ağar- dalga sok tedavisi.bir arastır istersen telefonunu filan…

  14. >Ben anne değilim ama birçok ameliyat geçirdiğim için biliyorum (izler) kantaron yağı var aktarlarda bulabilirsiniz yara izlerinde çok başarılı tavsiye edebilirim ablam 1 bucuk yıl önce dogum yaptı bu yağı kullandı bi süre şimdi çatlakları daha az belli oluyor

  15. >Laçin madecassolu bana emzirirken oğlum göğsümü ısırıp yara yaptığında doktorum yazmıştı, mucize gibi gelmişti eğer göğüs ile ilgili problemin olursa orda da kullanabilirsin ..Sevgiler,Sebnem

  16. >Laçincim minik kuzuyu Allah nazardan saklasın, çok şeker! Seninle aynı dertten muzdarip bir taze anne olarak bende bu kremleri denicem, umarım işe yarar. Sevgiyle kal, bebişi kokla benim için :)

  17. >sevgili laçin blogunu severek takip ediyorum tecrübeli bir anne olarak sana sorayım istedim..ben herhalde evhamli bir anne adayıyım sende çok bakımlı olduğun için senin bilgilerinden faydalanmak istedim.hamileyken saçını boyatıyor muydun? hep saçın aynı renk ama emin olamadım :( bide sadece hamilelik için olan kozmetik ürünlerinden kullanıyordun? yardımcı olursan bilgi verirsen çok sevinirim sevgiler bebeğini güle güle büyüt 2nizde çok güzelsiniz maşallaheda

  18. >Bende anne olmak uzereyim ve dogrusu biraz korktum. aceba yurtdisinda da bu krem varmi dir?

  19. >ben madagassolu kızımın pişiklerine kullandım en başta çok ii geldi çatlaklar oluyo malesef ağır bi kokusu var ama kakao yağı çok etkili ben kullandım cildi inanılmaz topluyo denemek ister misiniz bilmiyorum…maşallah kulaklı bereyle çook şeker NİL :))

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: