Gri Süet Görünümlü Eteğin Yapılışı

gri_suetetek3
Bu yazımda giyilmiş halini görebileceğiniz eteğin yapılışını gelen istekler üzerine anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle benim yapmaya çalıştığım etek DKNY’ nin reklamlarında görebileceğiniz bu bej etekti. Bunun kumaşı poplin gibi gözüküyor, katları oldukça fazla ve çok daha mini. (Bu arada kırmızı ve pembenin bir arada kullanımını çok sevdim bu kombinde)
gri_suetetek4
Ben öncelikle kendimi ölçerek düz bir etek diktim. ( Modelde aslında hafif evaze (çan) dikilmiş) Yandan fermuarlı ve bel bantlı olarak biçtim. Sonrasında kumaşımdan yaylar (dairesel fırfır yapar gibi) keserek bunları eteğe diktim. Bu yaylar aynı boyutta olmak zorunda değil, hatta farklı kalınlık ve uzunluklarda olunca çok daha hoş duruyor bence. Yalnız bunlardan oldukça fazla kesmeniz lazım, bütün eteği kaplaması gerekiyor çünkü. Bir de verevden keserseniz dökümü daha fazla olur.
gri_suetetek5
Yayları eteğe dikerken alttan başlayıp, üste doğru çıkın. Biraz büzdürerek dikerseniz çok daha hoş olacaktır. Üst üste gelen katlarda yönleri şaşırtabilirsiniz. Eteğin bel kısmına kadar geldiğinizde bitişini fotoğraflardan da görüldüğü gibi çeyrek dairelerle yapın. Bel bandını ve fermuarı takın ve bitirin.
gri_suetetek6

  • Yaklaşık 2,5 metre kumaş harcadım.
  • Benimki gibi uçlarını açık bırakmak isterseniz kesilince atmayan kumaşlardan kullanabilirsiniz. (penye, jarse gibi) Veya u”çları atsın, problem değil” derseniz pamuklu hafif sert kumaşlar (modeldeki gibi) hatta şifonla bile çok güzel olacaktır.
18 Yorum to “Gri Süet Görünümlü Eteğin Yapılışı”

  1. yeni yeni dikiş dikmeyle uğraşıyorum ve anlatımlarınızı çok başarılı buluyorum ayrıca tarzınızı da öyle :) bu eteğe kesinlikle bayıldımmm ve kesinlikle deneyeceğim… ellerinize sağlıkkk :)

  2. offf çok güzel… hamileyken dikiş kursuna gittim 2 ay öğrenemedim sizden bişeyler kapmaya çalışıyorum ama benimde 2.5 aylık kızım var onunla çok zor…beni iyi anlarsınız sanırım…insan kendine vakit ayıramıyor minik bebekle dikişe hele hiç sizi tebrik ediyorum gerçekten

  3. cok guzel bi etek olmus.
    elinize saglık
    yay seklindeki parçaların uclarını katladınız mı?
    yoksa acık mı?

  4. Merhaba, okurken öyle kolay geliyorki. Yapası geliyor insanın. Ellerine sağlık.

  5. BU arada bloğunu yenilemişsin. Şık olmuş ama eskşi yazılarını görmedim.

  6. çok güzel olmuş.bende sana heveslenerek birkaç kumaş aldım ama ne dikilir bilemedim.iki farklı renk jarse ve bide şifonumsu likralı bi kumaş.bi tavsiyen var mı acaba?likralıyla mayo üstü pareo dikmeyi planlıyorum ama bu etektende olur:)denicem

  7. harika olmuş eline sağlık…. eğer üşenmezsem bende deneyebilirim.. ama sabredebilir miyim bilmiyorum :)))

  8. çok güzel olmus ellerine saglık cok begendimm:))

  9. bu eteğe bayıldım, harika olmuş,ben de bir fırsat bulsam da aklımdakileri gerçekleştirsem ne güzel olur…senin diktiklerini görünce heveslendim:))

  10. Tekrar Selam,
    Birşey danışabilir miyim? Peki izleyicilerini buraya nasıl alacaksın? Bu mümkün mü?
    Birde wp de blogspot gibi izlemeye almak yeni yazılarını görmek mümkün değil galiba? Bağlantılara ekliyebiliyorsun okey. Ama yeni yazıları görmenin yolu var mı?

    • maalesef izleyicileri buraya alamıyorum. google friend connect’ in widget ı javascript ve maalesef wordpress javascripti çalıştırmıyor.
      wordpress tekilerin yazılarını görmek için blogger daki gibi bir sistem yok, ancak google reader kullanabilirsin.

  11. Bilgi için teşekkür ederim

  12. merhabalar.size birşey sormak istiyorum.kumaş boyayacağım ama oldukşa ince desenlerle çalışacağım.normal şişelerde satılan kumaş boyaları yerine kalem şekline kumaş boyayan kalıteli bir boya öneriniz olur mu?

    • Kalem şeklindekiler maalesef şişelerdekiler kadar dayanıklı değil. Bazı kumaşlar asetat kalemleriyle boyanabiliyor, eğer kumaşınız uyarsa onları tavsiye ederim, çok kalıcılar.

  13. harika hari,ka harikaa:)))

Bir Cevap Yazın

