Rosacea Tedavisinde Deve Dikeni Tohumu

Rosacea’ yla ilgili birçok yazı yazdım, takip edenler bilirler. Son durum olarak kendi haline bırakmış ve birkaç doğal ürünü deneme yoluna gitmiştim.  Çay ağacı toniği, çay ağacı yağı ve aynı sefa kreminden oluşan bir bakım uyguluyordum. Genel olarak bu bakım pütürleri çok azaltmasa da kırmızılığı bastırıyor ve o kırmızı-mor renge dönmelerine engel oluyordu.

Geçenlerde yine bir aktara gittim ve durumumu anlattım. Rosacea hastalığını kimse bilmediği için tarif etmeye çalışıyorum. “Cildim kuru, bu pütürler sivilce gibi ama değiller. Biraz kaşınıyor ve bastırınca acıyor” gibi kelimelerle tarif etmeye çalıştım. Aktar da bana “deve dikeni tohumu” kullanmamı önerdi. Hala emzirdiğim için tereddüt etsem de sonra araştırınca çok mucizevi bir şey olduğunu gördüm.

Deve dikeni tohumu (ground milk thistle seed) karaciğeri temizlemek ve yenilemekle ünlü deve dikeninden elde ediliyor. Böylece karaciğerden kaynaklanabilen birçok cilt rahatsızlığını da içeriden tedavi ediyor. Ayrıca emziren anneler için süt arttırıcı özelliği de var. Bilinen tek yan etkisi ise iştah açıcı olması, o yüzden rejim yapanların dikkatli kullanması gerekiyor. Bizim kaynaklarda hep alkol tüketenlerin karaciğerlerini temizlemeleri için kullanmaları gerektiği bilgisi olsa da yabancı kaynaklarda çok daha kapsamlı bilgiler var. Özellikle sebebi belli olmayan ve tedavi edilemeyen cilt hastalıklarında fayda sağlandığı yazıyor. İçindeki slymarin maddesiyle rosaceayı tamamen geçirmese de oldukça azalttığı söyleniyor.

Bu arada rosacea ile ilgili çok ilginç bir makale buldum, orada da rosacea’ nın bir hastalık değil bir semptom olabileceğinden bahsedilmiş. Yüksek tansiyon hastası olduğu anlaşılan bir kadının tansiyonu dengelenince rosaceasının da geçtiği, aynı şekilde karaciğer enzimleriyle ilgili bir sıkıntının tedavisiyle rosaceanın yok olduğu da yazıyor.

Benim aldığım buydu, günde iki defa (sabah-akşam aç karnına) yoğurda karıştırıp kullandım. Tadı oldukça kötü :(

Aktar iki hafta içinde etkisini göreceğimi söylese de bir haftada sonuç almaya başladım :

Önce bu şekildeydi. Yüzümde fondöten+kapatıcı+pudra olduğunu söylemem lazım. Bu hali bile aslında iyi durumda olduğu zamandı, çay ağacı yağı falan yatıştırmıştı.

Şimdi, bir hafta sonra böyle oldu. Pütürler inmeye başladı yavaş yavaş. Kırmızılık var ama çok göze batmıyor.  Bir de genel olarak cildim daha yumuşak. Bir süre daha kullanacağım dediğim gibi tamamen geçireceğini zannetmiyorum ama en azından biraz da olsa iyileştireceğini düşünüyorum.

29 Responses to “Rosacea Tedavisinde Deve Dikeni Tohumu”

  1. Ayy harika, sütü de arttırıyormuş.Hayırlı uğurlu olsun, kırmızılıklar sevimli duruyor üzülme ;)

  2. canım bunu yoğurtla karıştırıp yedin dimi? yüzüne sürmedin. söz konusu ‘yüz’ olunca yanlış anlayabilirler :)
    Sevgiler

    http://fashiondesignbycns.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/DesignbyCANSUASLAN
    https://twitter.com/#!/CansuAslan_

  3. Ben de aynısefa kremini aldım inanılmaz iyi geldi ki daha 1 hafta dolmadı bile, çay ağacı toniği vs de almadım. Bir de bunu denemekte fayda var biri içten biri dıştan tedavi sonuçta. Bu allerjik reaksiyonların (hani özetle öyle gbi) açıklaması sebebi tedavisi nedense çok zor zaten:(

  4. Aynı dertten muzdaribim ben de.Açıkçası evlilik hazırlıkları stresiyle arttığını düşünsem de ,o dönem de hergün yaptığım temizliklerle cilt doktorumun eline düştüğümü şimdi şimdi anlıyorum.Evimde yumuşatıcı,çamaşır deterjanı ,oda spreyi ve çamaşır suyu vb. zehirleri yaklaşık 2 aydır kullanmıyorum.VEEE Müjde Rocea döküntülerim tamamen geçmese de bariz şekilde azaldı .Öyle ki kollarıma kadar yayılan kaşıntılarım vardı.Tavsiyem aktarlara çeşit çeşit merhemler almak için değil ev temizliği için sirke,karbonat ve zeytinyağlı sabun almak için gidin:)

    • rosacea nin altinda baska seyler yatiyor bence dr lar kabul etmese de. seninki kimyasal alerjisi mesela, insanin kendini taniyip bulmasi gerekiyor.

  5. çağ ağacı yağı,toniği,temizleme jeli hepsini kullandım ama sadece bir süre iyi geliyor daha sonra alıştığı için yüz etkili olmuyor sanıyorum. benimde tek tük ama sürekli kızrmızı kırmızı olan sivilcelerim var. doktora gidiyorum yaklaşık 3 senedir ama kısa dönemlerde geçicilik sağlanıyor sadece. yaşım 23 ve ben gerçekten sıkıldım artık bu durumdan. yüzümü hiçbir şekilde kapatıcı kullanmıyorum. zaten doktorda kullanmamamı istedi yüzüm kullandığım ürünlerden çok cabuk kuruyor o yüzden dikkatli olmam gerekiyor. Özetle; bu üründen bende bir araştırıp deniyim bakalım nasıl gelecek

  6. Laçin çok daha iyi görünüyor cildin benim eşimde de cilt problemleri var küçükken karaciğerinde sorun yaşamış ilaçlarını kullanmıyor daha doğrusu tekrar doktora gitmesi gerekiyor ama gitmediği için cilt sorunu hala devam ediyor ama şu deve dikeni tohumunu ben de alayım bakayım belki iyi gelir..çok teşekkürler..

  7. Karaciğerle ilgili bir durumsa enginar da iyi gelir kür halinde enginar yemeyi dene bir de. Faydasını görürsen stoklayıp buzluğa atarsın. Zeytinyağlı olarak yersin her daim. Ama alerjikse onu kendin deneye deneye bulman lazım. Bazı alerjiler sinirlenince de azabiliyor sanırım. Çok geçmiş olsun, sevindim azaltmasına =)

  8. Paylaştığın için çok teşekkürler,bende rosacea dan muzdaripim,doğumlardan sonra iyice arttı ve beni hiç terk etmediler:)mutlaka deneyeceğim,sevgilerimle.

  9. Alerjik bünyeye sahip biri ve uzun zaman önce bu tarz bi rahatsızlığı tamamen geçiren biri olarak diyebilirim ki: cildinle ne kadar oynar ne kadar kafanda düşünür takarsan bu meret artıyor. aynada devamlı cildine bakmak psikolojik olarak etkileyerek çoğalmasına sebep oluyor. Cildin güzelmiş gibi doktorunun önerdiği kremleri kullanarak, o hiç yokmuş gibi davranmak ve en önemlisi yastık kılıfını ve havlunu hergün değiştirerek bunlara kimsenin dokunmamasını sağlanman gerekiyor.Hatta havlu yerine yüzünü yıkadıktan sonra kağıt havlu kullanman daha önemli… Asla tonik kullanmamalısın yüzünü mümkünse günde sadece 1 kere yıkayıp gece yatmadan cildini yıkamamalısın ve krem sürmemelisin. Evde yapılan elma sirkesi oldukça işe yarıyor. Su ve elma sirkesini yüzüne kompres yapabilirsin. Ayrıca, o bölgede farkında olmadığın bir diş çürüğü olabilir. Benim çürüklerimi eski doktorum görmemişti. Daha sonra başka doktora gittiğimde bütün çürüklerimi ve ağız problemlerimi hallettikten yaklaşık 6 ay sonra tamamen kayboldular.
    Umarım sende de işe yarar diye paylaşmak istedim. Deve Dikeni Tohumunu duymamıştım, oldukça azalmış görünüyor. Bence kullanmaya devam etmelisin.

  10. Laçinim Advantan M Losyon adlı krem belki işine yarayabilir.Yinede cilt druna danışmadan kullanma.Benim kollarımdan senin yüzündekilere benzer sivilceler vardı.Bir kaç gündür sürüyorum ve iyileşiyor.

  11. meryem ana dıkenı:cılt sorunlarında karacıger ve kolon detoksları faydalı olabılıyor,karacıger detoksları için meryem ana dıkenı ve engınar karışımlı kapsuller veya karacıger damlası (strath)eczanelerde bulunuyor ayrıca kullanımı daha kolay ve guvenlı

  12. İsveç Şurubunuda bir arastırsana cok ilginç hikayeler duydum

  13. Lacheen bende suan senn gibi lekelerle ugrasiyorum.hatta elimden bisey gelmiyor cunku 20haftalik hamileyim.sadece bepantene surmekle yetiniyorum!cenemde sanki top sakal birakmisim gibi kizariklik arada pulpul dokuluyo falan!snra hicbisey yokmus gibi geciyo.bi anda sacma kizariklik beliriyo arkadsalarim’aaa gul noldu?cenen kipkirmizinoldu aznonce yoktu’diyolar yuzume pece takmak istiyorum!acaba gebelik btnce gecermi?bide simdi kullansam dewe dikenini sorun olurmuki?ne zormus cilt lekeleri!insallah sennde gecer bi an once…

  14. amerikadan selamlar, gecen gun eczanede asagıda linkini verdıgım kremi gördüm aklıma sen geldin hemen. bende de damarlar yuzeye yakın oldugu için kırmızılık var bastırmam gerekiyor içeriğine bakarsan sevinirim gerekirse yolayabilirim sevgiler….Ebru

    http://www.drugstore.com/prosacea-rosacea-treatment-gel/qxp143932?catid=184298&aid=336064&aparam=rosacea%20cream&scinit1=rosacea%20cream

    • Cok guzel bir urune benziyor yani vaadettikleri tam benim problemimin cozumu. Ama tr ye ilac vb sokmak yasak bildigim kadariyla, gumruge takiliyor:(

      • muhtemelen gumrukte problem yaratılır itinayla ;)) ben gelen giden ya da ben geldiğimde getiririm ulaşırım ben bir sekilde

  15. laçin birde arnavut kremi aklık kullansan …usun süre kullanınca yıllar boyu dişleri çürütüyor ,yani sen tenini beyaslatman için kullanmayacaksın yıllarca sadece 1 hafta kullansan bunların esamesi görünmes yok olur diye düşünüyorum ,böyle görünce üsülüyorum :(

  16. laçin merhaba öncelikle uzun süreli takipçinim dikiş bebek gibi konularda ilgidaşınım ve beğeniyle takiip ediyorum seni hamileliğimde benimde vücudumda seninkine benzer şeyler çıktı kızılca diyorlar yöresel olarak ve tedavisinde gelincik çiçeğinin şurubu kullanılıyor bulgur, acı, et gibi yiyecekler yendiğinde çıkıyor gelincik şurubunun tarifi nette vardır bana kayınvalidem içirmişti özellikle ayak şişmelerime çok çok iyi geldi Allah şifalar versin…

  17. sülük tedavisini denemenizi tavsiye ederim. hiçbir yan etkisi yok. çeşitli hastalıklarda olduğu gibi cilt sorunlarında da tamamına yakın iyileşme olmaktadır. şiddetle tavsiye ederim.

  18. bu kremin ismi ne ?

  19. Argan yağını duydunuz mu? Ben baya bir araştırma yapmıştım. Her türlü cilt hastalığına iyi geldiğini biliyorum. Size de iyi geleceğini düşünüyorum. Denemenizde fayda var.Bir de Mario Badescu markasının rosacea için üretmiş olduğu maske ve kremleri var. Çok iyi bir marka, ürünlerini kullanıyorum ve gerçekten memnunum. Umarım bu sorundan bir an evvel kurtulursunuz. Ben de buna benzer bir sorun yaşamıştım ne kadar zor olduğunu biliyorum. Acil Şifalar.

  20. bizde de rosa’li olan babam olduğu için herşeyi biliriz rosa ile ilgili. milk thistle ben bile kullandım, çok fazla ilaç kullananlar için gerekli diye düşünüyorum, ayrıca osman müftüoğlu da detoks programlarında aç karnına sabahları öneriyor ama ben gnc’den aldım, kapsül kullandım. ayrıca evening primrose oil de kullanmalısın, babama çok iyi geldi. ama rosa yaşla ilgili birazda şuan hiç birşey kalmadı..

Trackbacks

Bir Cevap Yazın

