Alice Boyama ve Aplike

Beyaz kanvas kumaşın üzerine Alice in Wonderland temalı çizim yapmıştım bir süre önce. (Buradaki tshirt boyamalarımla aynı çizim) Boyamasını bitirememiştim ve ne olacağına da karar verememiştim. Dün sonunda akrilik boyalarımı çıkardım ve çizimin boyanmasını bitirdim.

Jean kumaşa bu çizimi aplike etmek ve sonrasında çanta yapmak geldi aklıma. Öncelikle iki kumaşı birbirine yapıştırmak gerekiyordu böylece üzerinde daha rahat çalışabilecektim. Çizim iyice kuruduktan sonra arkasına çift taraflı tela ütüledim (1). Çift taraflı tela denilen şey paça yapıştırmada kullanılan ince uzun şeridin metreyle satılan hali. Petek şeklinde iki tarafı da yapışıyor, iki kumaşı birbirine yapıştırmak için kullanılıyor.
Desenin etrafından makasla kestim. Bu sırada telanın kağıdı hala arkasında duruyordu. (2) Telanın kağıdını çıkardım. (3) Ve kumaşın üzerine deseni yerleştirdim. (4)
Boyayı zedelememek için desenin üzerine bir kağıt koyup (ince bir bez de olabilir) üzerinden kumaşa ütüledim. (5) Böylece deseni kumaşa yapıştırmış oldum. (6)
Bundan sonrası makinede aplike yapma işi. Öncelikle tüm kenarları siyah iplikle sık ayarlı zigzag dikişle geçtim. Bu sırada makinenin normal ayağını kullandım. (7) Sonrasında yorganlama (kapitone) ayağıyla (burada anlatmıştım) üzerinden rastgele dikişler geçtim. Önce siyah sonra beyaz iplik kullandım. Arkası böyle görünüyordu bütün dikişlerden sonra (8)
Bunlar da sonuçtan fotoğraflar. Bu yapacağım çantanın ön kısmı olacak, çantayı tamamladıktan sonra detaylı olarak nasıl yaptığımı anlatacağım.
Bu arada makinede bu tarz aplikelere merakınız varsa (daha önce birkaç blogcu arkadaşım da tanıtmıştı)
Alisa Burke‘ u tavsiye ederim. Kendisi sanatçı bence, renklerle inanılmaz oynuyor, muhteşem çiziyor ve makinede serbest dikişle harikalar yaratıyor.
Reklamlar

27 Responses to “Alice Boyama ve Aplike”

  1. >Çok çok güzel. Kızıma bu tip şeyler yapabilirim tabi sen de kızın doğunca:) Bu muhteşem fikir için teşekkürler.

  2. >Çok çok güzel. Kızıma bu tip şeyler yapabilirim tabi sen de kızın doğunca:) Bu muhteşem fikir için teşekkürler.

  3. >uf üzerindeki resme bukadar emek var, çanta bitince düşünemiyorum bile. Eline sağlık.

  4. >uf üzerindeki resme bukadar emek var, çanta bitince düşünemiyorum bile. Eline sağlık.

  5. >Harika görünüyor. Çift taraflı telayı metreyle satıyorlar mı artık? Süpermiş….

  6. >Harika görünüyor. Çift taraflı telayı metreyle satıyorlar mı artık? Süpermiş….

  7. >ALICE ÇALIŞMALRIN HEPSİ ÇOK GÜZELDİ..İLK SATIRLARI OKUDUĞUM DA BEBİŞİN İÇİN BİŞEYLER DİKMEYE BAŞLADIN DİYE DÜÜŞÜNMÜŞTÜM :) BU DA İYİ FİKİR OLMUŞ..BEBİŞİN'DE SAĞLIK,HUZUR,ŞANS GETİRMESİ DİLEĞİYLE..SEVGİLER

  8. >ALICE ÇALIŞMALRIN HEPSİ ÇOK GÜZELDİ..İLK SATIRLARI OKUDUĞUM DA BEBİŞİN İÇİN BİŞEYLER DİKMEYE BAŞLADIN DİYE DÜÜŞÜNMÜŞTÜM :) BU DA İYİ FİKİR OLMUŞ..BEBİŞİN'DE SAĞLIK,HUZUR,ŞANS GETİRMESİ DİLEĞİYLE..SEVGİLER

  9. >Merhabalar;bence harika olmuş ellerinize sağlık çok beğendim bir alice in wonderland hayranı olarak.aşamaları da anlatmışsınız ya çok da güzel olmuş.diğerlerini de çok beğenmiştim ama bunu ayrıca sevdim..ayrıca gelecek miniş bebek için de tebrik ederim. hamilelik yakışmış gerçekten de minicik bir göbek süper:)sevgiler kocaman..

  10. >Merhabalar;bence harika olmuş ellerinize sağlık çok beğendim bir alice in wonderland hayranı olarak.aşamaları da anlatmışsınız ya çok da güzel olmuş.diğerlerini de çok beğenmiştim ama bunu ayrıca sevdim..ayrıca gelecek miniş bebek için de tebrik ederim. hamilelik yakışmış gerçekten de minicik bir göbek süper:)sevgiler kocaman..

  11. >Ne tesadüf,bende c.tesi çift taraflı tela aldım. Etek üzerine freehand bir çizimi aktarıp aplike yapıcam makinede. Güzel olmuş eline sağlık.

  12. >Ne tesadüf,bende c.tesi çift taraflı tela aldım. Etek üzerine freehand bir çizimi aktarıp aplike yapıcam makinede. Güzel olmuş eline sağlık.

  13. >serbest makina ayagı bunun içinmiydi ,çözdüm :)ütünün markasını göremedim :)

  14. >serbest makina ayagı bunun içinmiydi ,çözdüm :)ütünün markasını göremedim :)

  15. >çok hoş olmuş canım, ellerine sağlık ;D

  16. >çok hoş olmuş canım, ellerine sağlık ;D

  17. >selam.emeğine sağlık.benim de kumaş boyalarım masanın üstünde 3gündür,evde ne varsa boyuyorum.geçenlerde bir yazında konuşmuştuk acaba 10-15 yıllık boyalar bozulur da çamaşır makinesinde çıkar mı acaba diye,tek tek denedim,öyle birşey olmadı,herkesin haberi olsun dedim.bu çift taraflı telayı en son cuma pazarında aramıştım,kimsenin haberi yoktu,heralde kumaş mağazalarından almalı.bir sorum olacak,telayı kumaşa ütüyle yapıştırdıktan sonra dikişle üstünden ya da kenarından geçmesek zamanla ya da yıkamada açılma mı yapar acaba.ben bu dikişlerde pek iyi değilim.bir de bu çift taraflı telayı bir programda cemil ipekçi kullanırken görmüştüm,o da dikişsiz aplike olarak kullanmıştı,acaba uzun ömürlü olmuyormu.bu arada mutlu sağlıklı hamilelikler!ben de hamilelik öncesi muayene ve testlerden sonra düşünüyorum inşalla.bim marketlerden pek alışveriş yapmam ama arada bi değişik malzemeler çıkarıyolar.çok şık alman metali aslancıklı bebe çatal bıçak kaşık takımı var bu ara 3milyon sadece,haberiniz olsun =)

  18. >selam.emeğine sağlık.benim de kumaş boyalarım masanın üstünde 3gündür,evde ne varsa boyuyorum.geçenlerde bir yazında konuşmuştuk acaba 10-15 yıllık boyalar bozulur da çamaşır makinesinde çıkar mı acaba diye,tek tek denedim,öyle birşey olmadı,herkesin haberi olsun dedim.bu çift taraflı telayı en son cuma pazarında aramıştım,kimsenin haberi yoktu,heralde kumaş mağazalarından almalı.bir sorum olacak,telayı kumaşa ütüyle yapıştırdıktan sonra dikişle üstünden ya da kenarından geçmesek zamanla ya da yıkamada açılma mı yapar acaba.ben bu dikişlerde pek iyi değilim.bir de bu çift taraflı telayı bir programda cemil ipekçi kullanırken görmüştüm,o da dikişsiz aplike olarak kullanmıştı,acaba uzun ömürlü olmuyormu.bu arada mutlu sağlıklı hamilelikler!ben de hamilelik öncesi muayene ve testlerden sonra düşünüyorum inşalla.bim marketlerden pek alışveriş yapmam ama arada bi değişik malzemeler çıkarıyolar.çok şık alman metali aslancıklı bebe çatal bıçak kaşık takımı var bu ara 3milyon sadece,haberiniz olsun =)

  19. >şahane olmuş ellerine sağlık bayıldım çantada da çok güzel olur diaper bag tarzında bir çanta mı yapıcaksın ^_^

  20. >şahane olmuş ellerine sağlık bayıldım çantada da çok güzel olur diaper bag tarzında bir çanta mı yapıcaksın ^_^

  21. >ellerine sağlık çok güzel, yazıyı nasıl yazdın öyle bence süper :)

  22. >ellerine sağlık çok güzel, yazıyı nasıl yazdın öyle bence süper :)

  23. >merhabalartişört boyamalarını da çok beğenmiştim bu da çok hoş oldu eline sağlık. Not: dayanamadım artık açtım blogumu. sizin kadar yaratıcı bloggerlar varken durmak ne mümkün. bebişe ve sana kocaman sevgiler. HANDE

  24. >merhabalartişört boyamalarını da çok beğenmiştim bu da çok hoş oldu eline sağlık. Not: dayanamadım artık açtım blogumu. sizin kadar yaratıcı bloggerlar varken durmak ne mümkün. bebişe ve sana kocaman sevgiler. HANDE

  25. >*suzy: Tabii, çocuklar için de bir sürü şey yapılabilir bu şekilde.*moda(e)rator: Çanta daha sade olacak, öyle düşünüyorum*banu: evet, birçok tuhafiyede var artık.*cido: Yok daha ona birşey dikmedim hiç. Çok teşekkürler*Tuğba: Çok çok teşekkürler*vintage duygular: Senin çalışmanı da bekliyorum.*dikisdersi: Yani, daha birçok kullanım alanı var da şimdilik bunu denedim. Ütü Delonghi :)*antigone: Teşekkürler*iremmic: Bozulmadığına çok sevindim, rahat rahat saklayabiliriz o zaman. Açıkçası ben çok güvenemedim sadece telanın yapıştırmasına ama tabii ki sağlam oluyordur yoksa kullanılmaz herhalde*atolye nott: Yazı tam istediğim gibi olmadı aslında, biraz daha pratik yapmam lazım.*gulumsebana: Çok teşekkürler, bakıyorum bloguna hemen

  26. >*suzy: Tabii, çocuklar için de bir sürü şey yapılabilir bu şekilde.*moda(e)rator: Çanta daha sade olacak, öyle düşünüyorum*banu: evet, birçok tuhafiyede var artık.*cido: Yok daha ona birşey dikmedim hiç. Çok teşekkürler*Tuğba: Çok çok teşekkürler*vintage duygular: Senin çalışmanı da bekliyorum.*dikisdersi: Yani, daha birçok kullanım alanı var da şimdilik bunu denedim. Ütü Delonghi :)*antigone: Teşekkürler*iremmic: Bozulmadığına çok sevindim, rahat rahat saklayabiliriz o zaman. Açıkçası ben çok güvenemedim sadece telanın yapıştırmasına ama tabii ki sağlam oluyordur yoksa kullanılmaz herhalde*atolye nott: Yazı tam istediğim gibi olmadı aslında, biraz daha pratik yapmam lazım.*gulumsebana: Çok teşekkürler, bakıyorum bloguna hemen

Trackbacks

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: